Direktlänk till inlägg 14 september 2010

västkust pynt

Av Charlotta - 14 september 2010 17:11

Jag älskar blåmusslor. Dem finns överallt i mina rabatter och på bordet och i badrummet. Ja, lite varstans rätt mysigt att ha med sig till kräftskivan eller i sjöboden eller på landet...


Blåmusslor

ljusmassa

veke (finns i förpackning för värmeljus på Panduro)

pärlor om man önskar

glitter om man så önskar

himmelsktblått ljuspigment lika vackert med vitt i


    


Koss va´de´vimlar av segel i da´
Ä´det kappsegling? Ne de´ä lörda´.
Ja vesst, då förstår jag vatt pojkarna ska´
Dom har enna som ledigt´i da´.
Där seglat Kålle med kubben på svaj
Hej på dej dö! Hur har du det själv då?
De´ä´tjo vad de veftar, kom med om du vill
Ja du vet la var vi lägger till?

Refräng:
Det ä´dans på Brännö brygga
en gammal och kär tradition.
Fullt med publik
och trevlig musik.
Ja va´var en vals utan dragspelets ton.
Och en dans på Brännö brygga
är för många ett stort äventyr
där är glädje och fest
Se där ute i Väst
blinkar Vinga fyr:

Omkväde:
Från Vinga Sand (Dunk dunk dunk dunk dunk)
hörs in till land (Dunk dunk dunk dunk dunk)
blandat med dragspelslåt
dunket från en fiskebåt.
Dansen den går (Dunk dunk dunk dunk dunk)
Hjärtat det slår (Dunk dunk dunk dunk dunk)
Slår för en hjärtevän
och för Bohuslän.

Ada och Beda och Kålle och ja´
tar en vickning i ruffen på "Flory"
och "preppen" den hänger i tamp, som den ska´
men i sällskap ,ed "trallallala"
Kålle som är på ett prima humör
elegant bjuder upp med ett: "Ska vi?"
och med Ada i famn går han in för en dans
som om tyngdlagen alls inte fanns:

Refräng och Omkväde


 
 
Ingen bild

Lars Karlsson

14 september 2010 18:56

Vilken timing! Igår hämtade jag en säck blåmusslor som jag vill pynta med, men de stinker ju. Hur ska jag "sanera" dem? Har borstad och skjöljt utan resultat. Hur gör du?

Charlotta

15 september 2010 08:15

HEJ Lars!
Låt dem torka i solen bara...så försvinner lukten. sedan kan man säkert ha doftpigment i ljusmassan också, men när det torkat så tror jag det försvinner. Hoppas det blir bra för dig...
Lycka till!

Charlie

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Charlotta - 16 november 2011 11:41


      GRINDKULLEN SÄLJER POPCORNMANNEN POPPE.   På lördag har Maria öppet sin gårdsbutik på Valldavägen 403 mellan 10-14.30 Hon bjuder på egen designade smycken och glögg och pepparkakor för den som vill tjuvstarta.   Hon har också e...

Av Charlotta - 3 november 2011 12:05

NY BOK I SHOPEN POPPA Å MÅ BRA! SA POPPE Provläs nya boken här: http://issuu.com/ulrslo/docs/poppe Första recensionerna på nya boken Poppa å må bra! sa PoppeKUND Underbar barnbok! Våra barn har längtat efter den tredje poppeboken och blev så glada...

Av Charlotta - 29 augusti 2011 09:14

Varje vecka kan ni läsa mina krönikor på Wellnessguiden   Häng med här   http://www.wellnessguide.se/Nyheter/gammal-men-modig-som-fa     Lämnar ni en kommentar blir jag extra glad   Ha det så gott!   Charlie ...

Av Charlotta - 29 augusti 2011 09:02


Ny bok med Popcornmannen Poppe!   Boken kommer denna veckan. I shopen kommer det också att finnas söta vykort, gratualtionskort och fina kalasinbjudningskort.   Hemsidan är under ansiktslyft men poppa gärna in då och då.   Pressrelease ...

Av Charlotta - 18 juni 2011 13:32


  Önskar jag er alla!   Klicka och läs men glöm inte klicka på you tube länken när ni läser...   En låt från barndomen som jag älskar kanske du också gör det....   http://www.wellnessguide.se/Nyheter/plotsligt-har-var-magnolia-forvandlas...

Presentation

Charlie& friends- Design med funktion vill bjuda på klokhet, kärlek,
kunskap och kreativitet. I form av små intervjuer, tips och vackra stilleben.



Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

CHARLIE & FRIENDS SÄLJER

SKRIV PYSSELTIPS

CHARLIE SKRIVER

SKRIVUPPDRAG

PRESS CHARLIE

PRESS POPPE

CHARLIES ÄNGLAR

CHARLIE MUSIK


Ovido - Quiz & Flashcards