Alla inlägg under februari 2011

Av Charlotta - 19 februari 2011 19:22

Jag avskyr att bli fotograferad. Och har alltid känt mig obekväm bakom paraplyer och blixtar.Kanske ligger något i, att under tandställningsperioden är det inte så värst kul att bli fotad och med en fotograf med gummi-anka i handen som säger näpp näpp blev inte heller skolkorten så roliga minnen.

Så kom jag till denna söta ateljé i majorna för att fotas för en krönika och omfamnades av Nina. Ett varmt leende och en noggrann fotografering med relax musik. Inte konstigt att hon tar fina barnbilder. Barn bland tårtor, mjukis djur eller en alldeles vanlig bild på en trappa.

Så prisvärt och så fina bilder...

Jag tog pulsen på Nina...


Hej Fotograf-Nina!

Vad fick dig att vilja bli fotograf?
 Bilder! Jag har alltid älskat bilder, minns när jag var lite hur jag frossade i fotoalbumen i bokhyllan i föräldrarhemmet.Köpte en kamera när jag var 20 och blev fast, fotade allt ooch kopierade bilderna i badrummet.

Din studio är ljus och väldigt inbjudande och det känns som dina barnbilder blir naturliga och avslappnade? Hur gör du?
 

Åh va kul att du känner så, det är så jag vill att alla ska känna sig. Jag tror att de jag fotar känner sig bekväma och trivs, oftast får man leka sig fram, lirka liksom. Sedan gillar jag sådana bilder som bara sker.
 
Vad inspireras du av?
 Musik, färg, form, människor, vänner framför allt.
vilka porträtt bilder gillar du att göra mest?
 Blandningen gillar jag mest, men barn är ju så prestigelösa och totalärliga, de är ju mina favoriter såklart!


Du gör fantastiskt mysiga hemma hos bilder och med föräldrarlediga på picnic i det gröna tillsammans med barnen?

Ja det är jättekul och uppskattas, oftast är jag i hemmet inte jätteofta att det planeras ute.
 
Vad är mest uppskattat?

Att det är en kul och lite ovanlig happening, men också en mycket prisvärd fotografering.
 
Hur går den sådan dag till?
 Som ett homeparty, värdinna/värd bokar mig, de bjuder in tex föräldrargruppen.Varje barn fotas ca 10 minuter enskilt med studio känsla, jag har med blixtar och bakgrund. Det krävs att jag kan jobba enskilt, då de andra fikar och har trevligt.


Du har också drop in för barnfamiljer? Kan du berätta lite om det?

Ja det är en enklare och billigare variant av en seriefotografering, vi fotar ca 10 minuter, man hinner faktiskt få många bilder på den lilla tiden, dock inget klädbyte som man kan ha på en timmes seriefotografering. När jag bestämt ett datum för drop-in lägger jag alltid ut det på min hemsida.
 
Har man ngn slags nöjd kund garanti? Vad händer om man inte blir nöjd?
 Jag känner alltid om jag inte fått tillräckligt med bra bilder och det gör även föräldrarna, då bokar vi in en ny tid för fotografering, det kostar inget extra, barn har ju sina dåliga dagar också.


Vilka tjänster inom foto erbjuder du också?

Jag är ju väldigt nischad, bröllop-dop.
 
Berätta lite om dig själv vad har du fotat mer frilansuppdrag etc.?

Efter att jag blev klar med fotoskolan 2003 så startade jag eget. Frilansar en del åt mäklare. Jag fotade en del för Räddningsmissionens tidning samt för Metro.
 
Vem är du?

Jag är en 2 barnsmamma som bor i hus i Surte, drömmer om ett stort växthus där jag kan odla sallad och dylikt långt in på vintern och tidigt på våren. Jag älskar att gå på bio samt kura framför brasan, jag är nog en hemmaråtta ; )
 
Tack Nina för att du tog dig tid

Det var bara jättekul, tack själv Lotta!



  

Presentation

Charlie& friends- Design med funktion vill bjuda på klokhet, kärlek,
kunskap och kreativitet. I form av små intervjuer, tips och vackra stilleben.



Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

CHARLIE & FRIENDS SÄLJER

SKRIV PYSSELTIPS

CHARLIE SKRIVER

SKRIVUPPDRAG

PRESS CHARLIE

PRESS POPPE

CHARLIES ÄNGLAR

CHARLIE MUSIK


Skapa flashcards