Alla inlägg under maj 2010

Av Charlotta - 31 maj 2010 10:32

Miljövänligt och bra och dessutom i härliga färger och roligt tyg


Kika på


http://kasse.hemslojden.info/


Sy din egen gå -och -handla -påse


  

Av Charlotta - 30 maj 2010 19:43


Anna Djurbergs smycken är med här och det är mitt favorit smycke på bilden. Med fin text på Kärlek, tro och frihet...

Jag håller med tidningen att smycka är lycka. Att smycka sig är något som de flesta älskar.

Vi pyntar oss lite och jag känner mig naken utan smycken.


Det finns så mycket roliga smycken också i olika material. Tygband, olika stenar, läder, silver och guld men också mycket annat.


Anna Djurbergs smycken inspirerar mig och jag känner mig alltid fin i dem när jag bär dem.

Första gången jag kom i kontakt med hennes smycken var på butik Design and art i Göteborg.


En härlig butik inne i passagen vid Korsgatan


Annas stilrena design passar alla!


Man blir lite lyckligare med nya smycken...eller hur?


Åtminstone blir jag det...  


Ha en härlig lycka-smycka-dag


Önskar Charlie

Av Charlotta - 30 maj 2010 15:06

Att få barn startar massor av olika kreativa processer

 Läs Eva Galyas Vallins artikel


Här:


http://www.e24.se/pengar24/jobb-och-karriar/att-fa-barn-ger-kreativ-kick_32575.e24



  


Evas babyyoga DVD är toppenbra...Man kan använda skivan för eget bruk och med större barn kan de ha en nalle eller docka med sig under yogastunden.

Skön avkoppling och många bra handfasta råd kring kolik och spädbarnsmassage


Inte alls dumt!


Kram till alla fina mammor därute


Idag är det vår dag...


//Charlie


Av Charlotta - 29 maj 2010 11:02

  


Läs artikeln från TRR Drömmen om design i egen regi


www.trr.se/For-uppsagda/Sa-jobbar-vi-Andra-berattar1/Andra-berattar/Drommen-om-egen-design-i-egen-regi1/



Underbara Monica med symaskin i vardagsrummet...


Man blir inspirerad och den mjuka multifunktionella pläden är ljuvlig och så funktionell...


(Dessutom passar den tillsammans med Poppe hihi perfekt)


Fin dopgåva...


Kolla här


       





Av Charlotta - 28 maj 2010 12:19

TACK så mycket //Lotta

 

På bloggen charlieandfriends.bloggplatsen.se eller på hemsidan popcornmannenpoppe.se hittar du bla kreativa och pedagogiska leksaker för barn som vill bli ännu smartare. Lotta Lagerberg -Thunes är kvinnan som tänker till och skapar klokheter på ett färgstarkt sätt och av kärlek, just för ditt barn skull!

Kolla bara in denna smarta dockan Lotta, som du också kan köpa via dessa sidor!

 

Se länk http://www.profylaxbloggen.wordpress.com/

Av Charlotta - 28 maj 2010 11:17

Till alla som gillar att tävla...


Tävla om en egen mjukisman på den här länken


http://profylaxbloggen.wordpress.com/2010/04/29/eq-klokt-val-for-barn/



Tävlingen ligger under inlägg


EQ-klokt val för barn!

 

Heja heja och lycka till!

 



Av Charlotta - 27 maj 2010 11:02

  


Jag syns i bakgrunden tillsammans med min syster som säljer Forever living aloe vera produkter.


Och så ser vi Beccas design ljuvliga små kaksmycken...underbara


finns på www.beccasdesign.se


Jag hade  bl a med mig Poppe och Maria -Pias kanon EQ -böcker och CD och Monicas fantastiska ekologiska pläd som fungerar som kokong, amningspläd, lekpläd och är så praktiskt. Blöjpåse finns också till.


  



Av Charlotta - 27 maj 2010 10:58

Charlie and friends på designmarknad i Björnekulla gård.


En varm och härlig dag!!!


Solskens tack till alla som besökte mitt bord och handlade mjukisar óch annat fint!


  


Jag bar Anna Djurbergs fina halsband på mig


  


och en vit fin ElNinjo blomma i håret


  


Presentation

Charlie& friends- Design med funktion vill bjuda på klokhet, kärlek,
kunskap och kreativitet. I form av små intervjuer, tips och vackra stilleben.



Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<<
Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

CHARLIE & FRIENDS SÄLJER

SKRIV PYSSELTIPS

CHARLIE SKRIVER

SKRIVUPPDRAG

PRESS CHARLIE

PRESS POPPE

CHARLIES ÄNGLAR

CHARLIE MUSIK


Ovido - Quiz & Flashcards