Direktlänk till inlägg 22 november 2010

INTERVJU JULIAS VITA DRÖMMAR

Av Charlotta - 22 november 2010 08:27

En av min absoluta favoriter är butik www.juliasvitadrommar.se


Här kommer en kortintervju med Julia som driver gårdsbutik och webbshop.


1) När startade du butiken?
 
Jag startade nätbutiken i februari 2009 och Gårdsbutiken öppnade i november samma år.

2) Vad inspireras du av?
 
Jag inspireras av årstiderna, naturen och inredningstidningar.

3) Vilka är dina kunder?
 
Jag t r o r att mina kunder är ungefär som jag. Väldigt inredningsintresserade och som tycker om en lantlig, ljus och enkel inredningsstil. Många är i min egen ålder ( jag är 29 år) och däromkring som lever familjeliv.

4) Vad är populärast?
 
Oj, det varierar lite men jag tycker att allt går åt. Det som gör mig gladast är att just konsthantverk säljer så bra, det visar på att många uppskattar och värdesätter föremålen precis lika mycket som jag trots att det oftast är lite "dyrare". Barnsaker säljer alltid bra och textilier som kuddar till exempel.

5) Berätta om gårdsbutiken och om hur allt började?
 
Gårdsbutiken som jag öppnade lite senare under samma år som jag startade mitt företag ligger mig verkligen varmt om hjärtat. Det är där jag få pyssla och dona med alla fina saker som finns i butiken. Min man som är en duktig hantverkare har byggt hela butiken och alla mina önskemål har uppfyllts. Själva idén med att driva en gårdsbutik kom egentligen ganska spontant men känns som en självklarhet när vi ju faktiskt har den möjligheten. Att få driva mitt företag hemifrån, slippa lokalhyror och annat som tillkommer med en lokal "på stan" är fantastiskt. Att sedan kundströmmen inte blir lika stor är en annan sak. Men jag älskar friheten och har endast öppet en helg per månad vilket ger mig tid med mina barn. Guld värt anser jag!
De dagar butiken har öppet så kommer det kunder, och jag blir lika förvånad och glad varje gång över att en liten skara trogna stammisar funnit min lilla butik.
 
 

6) Vilka är dina favoriter bland ditt varusortiment?
 
Soul of Himlas linnekuddar, Monica Johanssons keramik, Iris Hantverks borstar, alla vackra anteckningsböcker. Men jag skulle kunna rabbla upp så mycket mer, jag väljer sortimentet med mitt hjärta och tycker således såklart om precis allting :)
 
 

7) Har du några bra inredningstips för nybörjare?
 
Jag tycker att man ska inreda med sitt hjärta. Vad gör mig glad, lugn, harmonisk och nöjd hemma?
Se dig inte runt för mycket, inspiration i lagom dos är bra :)
 

8) Pysseltips till Charlie bloggen?
 
9) Så här i juletid. vad ska man satsa på för att få den vita härliga drömmen i hemmet?
 
Mossa, gran och enris, ljussligor, eventuellt någgra nya textilier i de färger du vill ha till jul. Använd det du har, skålar, fat och koppar blir perfekta för levande ljus och blomsterarrangemang som du enkelt gör själv.

 Tack Julia för att du tog dig tid!
kramar Lotta
  
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Charlotta - 16 november 2011 11:41


      GRINDKULLEN SÄLJER POPCORNMANNEN POPPE.   På lördag har Maria öppet sin gårdsbutik på Valldavägen 403 mellan 10-14.30 Hon bjuder på egen designade smycken och glögg och pepparkakor för den som vill tjuvstarta.   Hon har också e...

Av Charlotta - 3 november 2011 12:05

NY BOK I SHOPEN POPPA Å MÅ BRA! SA POPPE Provläs nya boken här: http://issuu.com/ulrslo/docs/poppe Första recensionerna på nya boken Poppa å må bra! sa PoppeKUND Underbar barnbok! Våra barn har längtat efter den tredje poppeboken och blev så glada...

Av Charlotta - 29 augusti 2011 09:14

Varje vecka kan ni läsa mina krönikor på Wellnessguiden   Häng med här   http://www.wellnessguide.se/Nyheter/gammal-men-modig-som-fa     Lämnar ni en kommentar blir jag extra glad   Ha det så gott!   Charlie ...

Av Charlotta - 29 augusti 2011 09:02


Ny bok med Popcornmannen Poppe!   Boken kommer denna veckan. I shopen kommer det också att finnas söta vykort, gratualtionskort och fina kalasinbjudningskort.   Hemsidan är under ansiktslyft men poppa gärna in då och då.   Pressrelease ...

Av Charlotta - 18 juni 2011 13:32


  Önskar jag er alla!   Klicka och läs men glöm inte klicka på you tube länken när ni läser...   En låt från barndomen som jag älskar kanske du också gör det....   http://www.wellnessguide.se/Nyheter/plotsligt-har-var-magnolia-forvandlas...

Presentation

Charlie& friends- Design med funktion vill bjuda på klokhet, kärlek,
kunskap och kreativitet. I form av små intervjuer, tips och vackra stilleben.



Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

CHARLIE & FRIENDS SÄLJER

SKRIV PYSSELTIPS

CHARLIE SKRIVER

SKRIVUPPDRAG

PRESS CHARLIE

PRESS POPPE

CHARLIES ÄNGLAR

CHARLIE MUSIK


Ovido - Quiz & Flashcards