Alla inlägg den 3 november 2010

Av Charlotta - 3 november 2010 10:30

  

1)
 
Hej Jonas! Jag gillar dina tavlor mycket? När började du dra dina första penseldrag?
oj. Har målat o ritat så länge jag kan minnas.
2) Vad inspireras du av?
Allt. Havet, horisonten, städer, tidningar...
 
3) Hur många timmar krävs för en medelstor tavla?

Väldigt olika beroende på om jag målar fritt eller från foto. Men har svårt att måla mer än en akvarell per dag.
Akrylbilderna tr lite längre tid eftersom det måste torka mellan varven
 
5) Är du årstids beroende av vad du skapar?
Akrylbilderna kräver mer utrymme så de brukar jag måla på sommaren utomhus. Akvarell kan man mysa med inomhus hela året.
 
6) Vilka konstnärer inspireras du av?
Lars Lerin så klart. Även många abstrakta målare.
 
7) Hur fungerar ditt konstnärskap för dig? En del målar av terapeutiska skäl, andra för att tjäna pengar och kanske någon för att det ger så mycket kraft och energi vad vet jag?
En kombination tror jag. Känner att det saknas något om jag inte målat på ett tag. Sedan tycker jag det är kul när andra vill ha mina bilder. Andra tycker det är svårt att skiljas från sina bilder men det gör inte jag.
 
 
8) Vilken tavla har du varit mest nöjd med?
En gul akryltavla som jag har själv i sovrummet.
 
9) Är din konst dyr? Vilka är din publik?
Nej den är superbillig:-)
 
10) Är din konst folklig?
Mina akvareller känns nog folkliga medans de abstrakta akrylerna har en liten smalare genre.
 
11) När har du nästa vernissage?
 
12) Kan alla människor måla? Vad anser du?
Absolut!
 
13) Om jag vill börja måla akvarell har du några bra tips?
Sätt igång bara. Använd inte för smala penslar för då duttar man för mycket.
 
Tack Jonas för att du tog dig tid...
 
För att se mer av vad Jonas skapat och vad som är på gång kan du klicka dig in på länken här.....
  
För ni som gillar skärgårdsmotiv kika på Jonas breda utbud...
Fint värre Jonas...
Av Charlotta - 3 november 2010 09:33

Halloj!


Missa inte när jag tar pulsen på Jonas Bergstedts konst.


Missa heller inte Poppes utlottning hos Kalasdags nästa vecka och härlig intervju med Popcornmannen Poppe igen.


  


Passa på att tävla hos Charlie om Poppe bok. Bra julklapp!!!

Se nedan tidigare inlägg!


Ha en solskensdag!


Charlie


  

Presentation

Charlie& friends- Design med funktion vill bjuda på klokhet, kärlek,
kunskap och kreativitet. I form av små intervjuer, tips och vackra stilleben.



Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

CHARLIE & FRIENDS SÄLJER

SKRIV PYSSELTIPS

CHARLIE SKRIVER

SKRIVUPPDRAG

PRESS CHARLIE

PRESS POPPE

CHARLIES ÄNGLAR

CHARLIE MUSIK


Ovido - Quiz & Flashcards